Öresund Köprüsü
Bu blog sayesinde bende çok farklı bilgiler ediniyorum ve gördüğüm şeylere daha detaylı bakarak arştırıyorum.Bu köprü 8 yıldır dünyanın en uzun tüp geçidi imiş ben blog sayesinde farkettim.Şimdide farkettireyim dedim ve:
Öresund Köprüsü Danimarkanın başkanti Kopenhag ile İçveç'in Malmö Şehirlerini birbirine bağlayan dünyanın en uzun tüp geçidi.2 şeritli demiryolu ve 4 şeritli karayolu sahip bileşik köprünün yapımına 1995 yılında başlanmış ve 1999 yılında işaatı tamamlanmış .Resmi olarak açılışı ise 1 Temmuz 2000 yılında
Köprü 4 km tüp geçit , +.5 km suni ada ve 8 km köprü olmak üzere 3 bölümden oluşuyor.Danimarka ve İsveç, ülkelerini ayıran Baltık Denizi’ni hem karayolu hem de demiryolu ile geçmeye karar veriyorlar. İlk önce Kopenhag`dan Malmö`ye uzanacak bir köprü düşünülüyor. Fakat yapılacak olan köprünün, denizin hemen kıyısında bulunan Kopenhag Havaalan’na engel olacağı anlaşılıyor. Bunun için Danimarka kıyısı yakınlarına bir suni bir ada yapılıyor, ardından da denizin altında bir tünel inşa ediliyor. Betonarme olan ve 4 bin 50 metre uzunluğunda yapılan tünelin 3 bin 150 metresi denizin altından geçiyor. Tünel yapılmadan önce deniz tabanında bir çukur kazılıp tabana çakılan kazıklarla zemin sağlamlaştırılıyor. Tünel, karada parçalar halinde inşa ediliyor ve denizde birleştiriliyor. Tünel yapıldıktan sonra kenarları özel bir madde ile doldurulurken, her türlü tehlikeye karşı da izole ediliyor. Denizin üstünde kalan köprü bölümü için yaklaşık 82.000 ton çelik kullanılıyor. Köprü/tüneldeki kara ve demiryolundaki hız sınırı 90-110 km. olarak belirleniyor.
Öresund Köprüsü, İsveç`in Malmö kentinden başlıyor, Öresund Boğazı`nın tam ortasında, Peberholm adı verilen yapay bir ada üzerinde sona eriyor ve burada denizin altından ilerleyen bir tünelle birleşiyor. Köprünün bittiği yapay ada Danimarka toprakları olarak kabul edilirken, 4 kilometrelik tünelinin bitimiyle birlikte Danimarka’nın başkenti Kopenhag’a ulaşılmış oluyor.
Yorumlar