Kapadokya II

     Normalde işe her sabah geç kalan ben konu atv turu olunca saat 5.30 da otelin bahçesinde hazır bir vaziyette bekleyebiliyormuşum. Atv turları için bu bölgede birçok şirket var sizi otelinizden alıp, otelinize bırakıyorlar.Yaklaşık 45 dk 1 saat kadar turları sürüyor.Toprak yollarda atv kullanırken bayağı toza bulansanız da her saniyesine değiyor.Bir yandan balonlar etrafınızda havalanırken bir yandan yeni doğan günün tüm güzel ışıklarını peri bacalarının üstünden izliyorsunuz.Ben balona binmedim biraz korktum açıkçası son balon kazalarından ama atv turunu kesinlikle tavsiye ediyorum ki hayatımda ilk defa kapadokyada kullandım.




Atv turundan sonra otelimize donup hızlıca bir üstbaş temizliği yaptık.Şu kadar söyleyeyim kirpiklerim tozla kaplanmıştı.Ağzımı burnumu kapatıp, gözlükle sürdüğüm halde üstüm başım bembeyazdı.Turun ilk durağı ise Göreme Acık Hava Müzesi oldu.Normal giriş 30 tl ama yine müzekart geçerli.Burası Hristiyanlık alemi için çok önemli merkez olmuş uzun yıllar boyu.Buna dair birçok izi kliselerde görebilmek mümkün zaten.


Kapadokyanın olmazsa olmazı Asmalı Konak dizinin ilk konağını görmek içinse Mustafapaşa (Sinasos) beldesine geçtik.Şuanda otel olarak kullanılan konak ilgimi pek çekmediğinden ben etrafı gezdim.Çok sevimli bir kasaba merkezinde kafeler ve hediyelik satan dükkanlar var ama tepelere doğru çıkarsanız çok güzek peri bacası manzaraları görebilirsiniz.Bu arada biz en uygun hediyelik eşyaları üç güzellerin yanındaki tezgahlardan aldık.Üç güzelleri otobüsten görebildik sadece gezmek için araçtan iner inmez fırtına yüzünden dibine kadar geldiğimiz 


Popüler Yayınlar