Unutulmuş Blogger

          Ben ne kadar boş bırakmışım bloğumu.Hayat telaşı yüzünden farkında bile değilim valla.Sanki en son dün yazmışım gibi.Neyse sağsalim buradayım.Hemen bir gezi yazısı ile dönüyorum yayın hayatıma
Efendim ben 3 yıldır iş güç yüzünden tatil yapamamıştım.Bu bayram Batı Karadeniz Turuna çıktım.Ne iyi yapmışım.



 İlk durak Sinop-Hamsiloz fiyordu.Türkiyedeki tek Fiyordmuş.Güzel bir manzaraydı
Sinop Cezaevi Eski gardiyanlardan pala.Bu hali bile bizi ürkütmeye yetti hapishanedeki halini düşünemiyorum bile

Sinop cezaevi çok ürkütücüydü.Kimbiler neler yaşanmış burada.2 avlu arasındaki penceler ancak bu kadar işte.İçerisini çok gezemedik ama bodrumda zifiri karanlık koğuşları var bi insan evladı nasıl yaşar orada.Eğer parmaklıklar ardından dizisini izleyenler varsa gittikleri zaman hiç yabancılık çekmeyecekler buraya.Birebir heryerini izlemişiz ekranlardan



Sinop limanı.Sinop sevimli minik bir şehir.İlçelerinde oldukça eski kaya mezarları ve birde şelalesi varmış biz turla gittiğimiz için buraları göremedik.
2. Gün Kastamonu

Burası Valilik binası Önünde kocaman bir bahçesi var.Nasıl temiz nasıl bakımlı anlatamam.Hayran kaldık.

Karaçomak deresi ve Taş köprü .Bu köprünün bir kemeri maalesef yol çalışmalarına kurban gitmiş.

Kadın her dönem kadın .Şu Süse ,Sırmaya bakarmısınız?

Kastamonu Şeyh Şabanı Veli türbesi.Çok güzel yerler.

Otele dönüşte yoğun ısrarla uğradığımız ılgaz dağları.Manzara nefisti.

3. Gün
Yörük Köyü Ve Safranbolu

Yörük köyü ilk kurulşduğu günden günümüze değişmemiş yapıları ve sokakalrıyla çok güzel bir yer.Rehberimizin anlattığına göre bir yörük delikanlısı bir köylü kızına aşık oluyor.Köylü kızın babası göçebe insana kız vermem diyincede yörük delikanlının ailesi bu köyü kuruyor.Ama hikayenin sonu mutlu sonla bitemiyor.Aile kızlarını vermiyor yine de yörüğe bunun üzerine kız ve çocuk kaçmak üzere haberleşiyor.Oğlan gittiğinde bekliyor bekliyor kız gelmiyor.Ve kendini öldürüyor.Kız ise ailesi uyuduktan sonra ancak çıkıp gelebiliyor.Sevdiği oğlanın öldüğünü görünce oda kendisini öldürüyor.Acaba diyorum Romeo ve Juliet de çalıntımı :)


Yörük köyünde yapılan sabunlar.Mangolusu bile var

Bu yörelerdeki evlerin çoğunda şömineler var.Ve bu kadar özenli güzel bir şekilde kullanılmışlar.

Safranboludan genel bir görünüm.

Safranbolu Kent Müzesi

Bu müzede eski bir eczaneyi canlandırmışlar.Detayları çok hoş.


Vee Arastada közde kahve keyfi yanında üzüm şırasıyla
4.Gün
Amasra

Sevimli bir sahil kasabası Amasra

Eski çorap, çizme, ayakkabılarınızı atmayın.Diyın anavatını türkiyeden sevgiler saygılar...

ÇEşmi cihan restoranın salata ve hamsisi güzel, garsonları kaba ve gıcıktı.



Amasrada Köy pazarına denk geldik.Belkide hergün açık bir pazardır bilemiyorum.Burda erişte, kuru meyvalar, sebzeler ve ev yapımı reçel bulabilirsiniz.Bu reçelci Emine teyze.Beni meşhur et dedi.Giderseniz adımı verin size indirim yapsın.Reçelleri gerçekten güzeldi


Popüler Yayınlar