Ev Yapımı Rafine Şekersiz Granola

     Bloğumda da paylaşmıştım son bir yıldır alerjik nezle ile boğuşuyorum.Çok illet bir hastalık klasik testlerle belirlenemeyen bir şeye alerjim var yani düşmanım kim bilmiyorum.Bir süredir rafine şekerin vücudumuzda yarattığı  deformasyonları bilmeyen kalmadı.Bağırsak florasının en büyük düşmanlarından biri de rafine şeker ve bağırsak floramız ne denli sağlıklıysa biz de o denli sağlıklıyız.Alerji başta olmak üzere , depresyon, d vitamini eksikliği , kansızlık gibi bir çok hastalık bağırsak florasının sağlıklı olmayışından kaynaklanıyor. Upuzuun lafımın kısası 14 gündür rafine şeker tüketmiyorum. Gluten tüketimimi de oldukça minimuma indirdim.Ve sanırım bununla ilgili olarak alerjik reaksiyonlarım yüzde 60-70 azaldı.Bu süreçte deli gibi tatlı bir şey yeme isteği artıyor haliyle.Bu krizleri bazı tariflerle atlatıyorum biri de granola. Çok çok basit ve lezzetli bir atıştırmalık, kahvaltılık.
Malzemeler,
  1. 3-4 Çorba Kaşığı Yulaf Ezmesi
  2. 1 Çorba Kaşığı Zeytinyağı- Tereyağı
  3. 1 Çorba Kaşığı Harnup pekmezi(Soğuk sıkım olmalı)
  4. 1 Çorba Kaşığı Bal
  5. Dilediğiniz Kuru meyveler, Çiğ Kuruyemişler
Yapılışı,

Zeytinyağı ile yulaf ezmesini tavada pempeleşecek kadar çevirip, pekmezi ekliyoruz.Pekmez ile yulaf özdeşleşince kuru meyve ve kuruyemişleri ekliyoruz.İyice karıştırıp bunlarda özdeşleşince altını kapatıyoruz.3-5 dk soğuyunca balı ekleyip yine malzemeyi karıştırıp bir yağlı kağıtla tepsiye serip buzdolabında birkaç saat bekliyoruz. Granolamız hazır.Afiyet bal şeker olsun.

Popüler Yayınlar