Tarçınlı Kurabiye




Bloğa başlayınca merak sardım ben bu yemek işine.Hayatımda ilk defa kurabiye yaptım.Deneyenler de bayağı beğendi.Biraz şekeri az geldi sanırım biz ailecek tatlıyı çok severiz ondandır diye tahmin ediyorum.İlk fotoğraftakini annem yaptı tarifi konusunda hiçbir fikrim yok tamamen uydurma ama çok nefisti.
Şimdi gelelim benim tarifime:
  • 1 paket eritilmiş tereyağı
  • 6 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı kadar ufalanmış ceviz içi
  • Alabildiği kadar un ( ben kepek unu kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 adet yumurta
  • 2-3 yemek kaşığı yoğurt,

Cevizleri, eritilmiş margarini,yumurta ve yoğurdu,tarçını,pudra şekerini bir kapta karıştırdım sonra üzerlerine alabildiği kadar unu ve kabartma tozunu ilave edip yoğurdum.Hamuru kurabiyem biraz bisküvi gibi kıtır kıtır olsun diye buzdolabında 10-15 dk beklettim.Hamuru açıp kalıplarımla şekillendirdim.Yağlanmış tepside pişirdimm. Ve mutlu son.Yalnız çok zor işmiş yada ilk deneme diye bana zor geldi artık.Hem çalışıp hem ev hanımlığı yapanlara Allah kolaylık versin.Hiç bana göre değil :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar