Bir Masal Sahnesi Brugge

Ülkemiz bunca kötü şeyler yaşarken yapabileceğimiz en son şeyin kabuğumuza çekilmek olduğunu düşünenlerdenim ben de.Son iki yıldır fırsat buldukça yurtdışına çıkıp geziyorum.Tanıştığımız insanlar Türk olduğumuzu öğrenince çok üzgünüz ülkenizde savaş olduğu için diyorlar.Israrla yok diyoruz  ama algıları buna programlı ve bizimki de buna programlı olmamalı.

Normalde yılbaşı gecesi ailemle evde oluyorum.Yemek , televizyon ve tombala klasiğimiz.Hava müsaitse de mutlaka deniz kenarında bir yeni yıl turu ama bu yıl yurtdışında olmaya heveslendik üç arkadaş.Çok kalabalık şatafatlı bir yer olmasın ama çok büyüleyici mekanlar görelim istedik.Bu tanımın tam karşılığı olan Brugge' ü seçtik.

Brugge Brukselden trenle 1 saat uzaklıkta, biz hava limanından otobüsle 2 saatte gittik.Saat 5 te Brugge'e vardığımızda  hava çoktan kararmıştı ve her yer sis içindeydi. Otobusten inip yürüyerek otelimize doğru giderken ilk hissettiğim artık bir masalın içinde olduğumdu.Etraftaki yapılar, renkler, çikolata kokan sokaklar ve sis asla bu dünyaya ait olmayan bir atmosfer oluşturuyor.

Tren istasyonundan otele yaklaşık 20 dk da yürüryerek vardık.Aslında 1 saat sürdü arada durup durup etrafımızı seyretmekten kendimizi alamadığımızdan :) Tüm caddelerde süslü vitrinler, çikolatacılar ve estetik güzellikleriyle içinde yaşamak isteyeceğiniz minik evler.

Otelimiz çok merkezi bir yerdeydi tertemiz ve harika bir kahvaltısı vardı o sebeple buraya linkini ekliyorum Hotel Marcel.
İki gece konakladık Brugge da her yediğimiz güzel ve lezzetliydi. İnsanları sıcak ve ilgili. Her yerde sessizlik ve huzur hakim.Yılbaşı gecesi meydanda çok kalabalık bir konser oldu.Yaşlısı genci bebeği , çocuğu herkes meydandaydı.Şarkılar söylendi , konfetiler , havai fişekler... Abartısız ama samimi bir eğlence ile yeni yıla girdik.Otelimize dönüp sabah 8 treni ile Brüksele geçtik . Burayı da görmeden dönmek istemedik.Ama Brüksel Bruggeden sonra çok vasat geldi :)
Biz iki gece 3 gün geçirdik ama tadı damağımızda kaldı.Tekrar gitmek istediğim yerlerin başında geliyor.Çok pahalı değil normal bir avrupa ülkesi kıvamında uçak biletlerini de kampanyalardan oldukça uyguna alabilirsiniz.Tura hiç gerek yok kendiniz rahatça gezebilirsiniz. Giderseniz bir çikolatanıza talibim :)